I.S.Bach, The Well Tempered Clavier

I.S.Bαch, The well tempered clavier – Book 2,  BWV 875

Μορφολογική ανάλυση από τη μαθήτρια της Σχολής Ανώτερων Θεωρητικών, Τμήμα Αρμονίας Βασιλική Σιδέρη.

Μορφολογία_Fuga VI_Βασιλική Σιδέρη_06052018 (1)

Advertisements

L.V. Beethoven, Sonata Op.90 No.27

Έργο της δευτέρας περιόδου του Μπετόβεν, η σονάτα έργο 90 no 27, γράφτηκε το καλοκαίρι του 1814 και δημοσιεύθηκε ένα χρόνο αργότερα, τον Ιούλιο του 1815 από τον S. A. Steiner, εφόσον έγιναν μερικές ακόμη διορθώσεις από το συνθέτη.

Χειρόγραφο του έργου Op.90 No. 27

Η σονάτα είναι αφιερωμένη στον πρίγκιπα Moritz von Lichnowsky. Ο φίλος του Μπετόβεν και βιογράφος του Anton Schindler θεωρεί πως η σονάτα περιγράφει ένα ρομαντικό ειδύλλιο του πρίγκηπα που είχε προοπτικές γάμου. Αυτό επιβεβαιώνουν και οι τίτλοι που έδωσε ο Μπετόβεν στο πρώτο και το δεύτερο μέρος της σονάτας.

1.Kampf zwischen Kopf und Herz – Ανάμεσα σε καρδιά και Λογική

2. Conversation mit der Geliebten – Συζητώντας με την αγαπημένη

Ακολουθεί μορφολογική ανάλυση της Σονάτας από την τελειόφοιτο της Σχολής Αρμονίας του ωδείου Ars Musicalis, Βασιλική Σιδέρη, που έγινε για το μάθημα της Μορφολογίας, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας Π. Χρόνη.

Εργασία_Sonata No. 27 in E Minor_Op. 90

ΤΟ ΦΛΑΟΥΤΟ

 

Η καταγωγή, κατασκευή και ιστορία του Φλάουτου. Εργασία για το μάθημα της Οργανογνωσίας από τον μαθητή της Σχολής Ανώτερων Θεωρητικών, Αλέξη Μεγάλο

Φλάουτο, Εργασία για το μάθημα της Οργανογνωσίας, του Αλέξη Μεγάλου

Piano Junior School in Concert

20  Μικροί Μουσικοί δίνουν την πρώτη τους συναυλία  στις 22.6.2018 στο ωδείο Ars Musicalis. Θα ακουστούν τραγούδια από την παιδική  χορωδία, ενώ το πρόγραμμα θα κλείσουν οι Ο.Π.Α (Όμιλος Παραδοσιακών Αναζητήσεων) με παραδοσιακά τραγούδια απ΄όλη την Ελλάδα , σε διδασκαλία … Συνέχεια

J.S.Bach, Fuga XIX BWV 888

Μορφολογική Ανάλυση της Φούγκας σε  Λα μειζονα  του  J.S.Bach, από το Καλοσυγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο,.

Από τον μαθητή της σχολής Ανώτερων Θεωρητικών (Τμήμα Αρμονίας) Μιλτιάδη Παπαδάτο, για το υποχρεωτικό μάθημα της μορφολογίας

Υπεύθυνη καθηγήτρια Πέγκυ Χρόνη

J.S.Bach Fuga XIX BWV 888 Μορφολογική Ανάλυση

J.S.Bach Fuga XVIII, BWV 863

Μοεφολογική Ανάλυση της Φούγκας σε  Σολ δίεση ελάσσονα του  J.S.Bach, από το Καλοσυγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο, τεύχος 1ο.

Από την μαθήτρια της Ανωτέρας τάξης της σχολής πιάνου για το υποχρεωτικό μάθημα της μορφολογίας  Ιωάννα Μακρή.

Υπεύθυνη καθηγήτρια Πέγκυ Χρόνη

J.S.Bach Fuga No 18, BWV 863

J.S.BACH

Η ζωή του

 

  • Γέννηση: Ο Johann Sebastian Bach γεννήθηκε το 1685 στη γερμανική πόλη Άιζεναχ (Eisenach).
  • O Bach καταγόταν από οικογένεια μουσικών. Ο πατέρας Bach ήταν επαγγελματίας βιολιστής και μουσικός στην πόλη του Άιζεναχ και δίδαξε στο γιο του βιολί και βιόλα. Υπήρξε επίσης ένας ευσεβής λουθηρανός, που είχε συναίσθηση της αγάπης του Λουθήρου για τη μουσική. Όμως, τόσο αυτός όσο κι η γυναίκα του πέθαναν όταν ο Johann Sebastian ήταν ακόμα παιδί. Το ορφανό τότε πήγε να ζήσει με τον κατά 14 χρόνια μεγαλύτερο αδερφού του Johann Christoph, που υπηρετούσε ως οργανίστας στο Όρντρουφ. Ο αδερφός του (πρώην μαθητής του συνθέτη και οργανίστα Pachelbel) ήταν καλός δάσκαλος και του δίδαξε αρμονία, όπως και τα τρία κυριότερα πληκτροφόρα όργανα της εποχής εκείνης, το εκκλησιαστικό όργανο, το τσέμπαλο και το κλαβίχορδο. Η πρόοδος του νεαρού ήταν ταχύτατη. Λένε μάλιστα ότι, μόλις του έδινε ο αδελφός του ένα κομμάτι να παίξει, εκείνος του ζητούσε ένα άλλο πιο δύσκολο.
  • Ο Γιόχαν Σεμπάστιαν ήταν γιος τουΓιόχαν Αμπρόζιους (1645-95) και της Μαρία Ελίζαμπετ Λέμμερχιρτ (1644-94). Ήταν το νεότερο από τα συνολικά οκτώ παιδιά της οικογένειας, από τα οποία τα τρία πέθαναν σε νηπιακή ηλικία. Σε όλη τη διάρκεια της ζωής παρέμεινε πιστός στην σχέση του με τη γενέτειρά του, το Άιζεναχ, τη μόνη πόλη άλλωστε της οποίας υπήρξε επισήμως δημότης. Ο ίδιος αυτοαπoκαλούνταν αργότερα «Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ του Άιζεναχ» («Johann Sebastian Bach Isenacus» ή «Isenacus», ή εν συντομία «ISBI»), με ιδιαίτερη υπερηφάνεια.  Η οικογένεια Μπαχ είχε ήδη μεγάλη συμβολή στα μουσικά δρώμενα της Θουριγγίας, τόσο μεγάλη μάλιστα ώστε το όνομα Μπαχ είχε γίνει συνώνυμο του μουσικού και μέχρι το 1793 οι μουσικοί της πόλης (Stadtpfeifer) αποκαλούνταν «Μπαχ», παρά το γεγονός πως κανείς δεν έφερε πλέον στην πόλη το όνομα της οικογένειας. Όταν στα 1693 έμεινε κενή μία θέση στην Εκκλησιαστική Αυλή τού Άρνσταντ, ο κόμης της περιοχής ζήτησε εμφατικά να του στείλουν «έναν Μπαχ». Για την παιδική ηλικία του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ μέχρι το 1693 γνωρίζουμε ελάχιστα με βεβαιότητα. Στο Άιζεναχ, όπως και σε πολλές ακόμα περιοχές, η σχολική εκπαίδευση ήταν υποχρεωτική για όλα τα παιδιά ηλικίας από πέντε έως δώδεκα ετών και οι γονείς είχαν το δικαίωμα να επιλέξουν ελεύθερα μεταξύ οκτώ γερμανικών σχολείων και της Λατινικής σχολής (Lateinschule). Τα γερμανικά σχολεία ακολουθούσαν συγκεκριμένο εγκύκλιο πρόγραμμα, εστιάζοντας στα θρησκευτικά, στη γραμματική και στην αριθμητική. Αν και συνήθως δεν κρατούσαν αρχείο των σπουδαστών, γνωρίζουμε πως ένα από τα γερμανικά σχολεία του Άιζεναχ βρισκόταν επί της οδού Φλάισγκασε, συνεπώς θεωρείται πολύ πιθανό πως ο Μπαχ φοίτησε εκεί από τα πέντε μέχρι τα επτά του χρόνια. Σε ηλικία οκτώ ετών γράφτηκε στην πέμπτη τάξη της Λατινικής Σχολής, της οποίας το εγκύκλιο πρόγραμμα έδινε βάση στα θρησκευτικά και λατινικά, περιλαμβάνοντας ακόμα αριθμητική και ιστορία και σε ανώτερο επίπεδο ελληνικά, εβραϊκά, φιλοσοφία, λογική και ρητορική. Φοίτησε στην πέμπτη τάξη δύο χρονιές (1692-4), όπως συνηθιζόταν εκείνη την εποχή, καταλαμβάνοντας το πρώτο έτος την 47η και το δεύτερο έτος την 14η θέση σε σύνολο 90 μαθητών. Στην τέταρτη τάξη (1694-5) κατετάγη 23ος ανάμεσα σε 64 μαθητές, έχοντας 103 απουσίες που οφείλονταν μάλλον σε ασθένεια, αλλά και στο γεγονός του θανάτου των γονιών του. Η επίδοσή του ήταν καλύτερη από αυτή του αδελφού του, Γιάκομπ, ο οποίος κατετάγη δύο θέσεις χαμηλότερα, αν και ήταν τρία χρόνια μεγαλύτερος και είχε λιγότερες απουσίες. Την εμπειρία της απώλειας αγαπημένων προσώπων βίωσε από νωρίς, όταν σε ηλικία έξι ετών έχασε τον δεκαοκτάχρονο αδελφό του, Γιόχαν Μπαλτάζαρ, ενώ μόλις τρία χρόνια αργότερα, ήρθε αντιμέτωπος με το χαμό και των δύο γονιών του σε διάστημα εννέα μηνών.

Συνέχεια

CLARA SCHUMANN

Αναφέρεται συχνά ως η σύζυγος του συνθέτη Robert Schumann, και σαν μία από τις κορυφαίες πιανίστες της εποχής της, παρά ως συνθέτης η ίδια. Ωστόσο, στις αρχές του τελευταίου τετάρτου του 20ου αιώνα το κύρος της ως συνθέτη τελικά άρχισε να αναγνωρίζεται, και ο σύζυγός της συχνά αναφερόταν  ως ο “σύζυγος της Clara Schumann”. Συνέχεια

Manuscript Notes — Discover

Do you think classical music is too complicated, too stodgy, or too boring? Nick is here to open your musical horizons and show you why he loves it. Welcome to the world of Dvorak, Mozart, and Schubert.

via Manuscript Notes — Discover

Το σύνδρομο του μικρού σοφού.

Σκηνοθέτες, επιστήμονες και κάτοχοι βραβείων Νόμπελ έχουν διαγνωστεί με σύνδρομο Asperger. Ο Νεύτων, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν, ο Μπιλ Γκέιτς και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι κάποιοι από αυτούς. Τι είναι, λοιπόν, το σύνδρομο του μικρού σοφού; Ένα αγόρι τριγυρίζει μόνο του στο διάλειμμα και το παιχνίδι του είναι μοναχικό. Προτιμά να παρατηρεί τη φύση και τα […]

via Το σύνδρομο του μικρού σοφού. — olympia.gr